1.05.2012

Obserwacja z 30.04.2012

Witam po dłuższej przerwie. W niedzielę 29 Marca odbył się pokaz nieba w Wieruszowie, to wydarzenie opiszę niebawem, gdy tylko dostanę zdjęcia. Tymczasem chciałbym dać relację z moich wczorajszych obserwacji. Pogoda była na 5-tkę, ale sąsiad pracował i miał zapaloną lampę, nawet to mnie nie odstraszyło :) Zacząłem do ustawienia mojego sprzętu:
Potem wycelowałem Sky-Watchera na Księżyc i po raz kolejny zapatrzyłem się w piękne kratery. Następnie naprowadziłem teleskop na Saturna - Widziałem pierścienie z przerwą Cassiniego, Tytana i co mnie zdziwiło to kolorystyka samej planety, nie była to jednokolorowa tarczka z pierścieniami. Mogłem wyróżnić jaśniejsze i ciemniejsze odcienie Próbowałem to uchwycić na zdjęciu, jednak one nie oddają tego co na prawdę widziałem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz